Deutsche Kinemathek
Campaign

Die Deutsche Kinemathek ist unserer Empfehlung gefolgt und das erste Mal seit Bestehen regelmäßig mit einer umfassenden Image-Kampagne, also einer Kampagne, die nicht sonderausstellungs- oder festivalgebunden kommuniziert, im Stadtbild und online zu sehen.

Sie spricht damit gezielt Berliner*innen und Tourist*innen an, die sich bereits in der Stadt aufhalten, aber das Museum und die Kinemathek noch nicht kennen. So konnte die Kinemathek ihre Bekanntheit in kurzer Zeit erhöhen, was sich direkt in deutlich gestiegenen Besuchszahlen gezeigt hat.

Für die Musik des Imagetrailers konnten wir die Sängerin und Komponistin Sophia Kennedy gewinnen, die uns den Song "I can see you" vom neuen Album "Monsters" dafür zur Verfügung gestellt hat.

The Deutsche Kinemathek followed our recommendation and, for the first time, ran a comprehensive image campaign, in other words, a campaign that is not linked to special exhibitions or festivals.

The campaign that we developed specifically addresses people in Berlin and tourists who are already in the city but are not yet familiar with the museum and the Kinemathek, online and in the cityscape. As a result, the Kinemathek was able to boost its profile in a short space of time, which was directly reflected in a significant increase in the number of visitors.

For the music of the image trailer, we were able to win singer and composer Sophia Kennedy, who provided us with the song "I can see you" from the new album "Monsters".